Sunday, February 22, 2009

Spännande kombo

Det har funnits ett minst sagt sunkigt ställe som sålt bagels inte så långt från mig. Häromdagen dök det upp en lapp på dörren om att det var stängt för re-modeling. Två dagar senare var det öppet igen, fortfarande exakt lika sunkigt och utan synbara förändringar någon annanstans än på menyn. Tydligen bar det sig inte riktigt med bara bagels, så därför har verksamheten utökats, med det uppenbara komplementet till bagels...

...sushi. Tja, jag hade inte kommit på det själv, det måste jag erkänna. Jag är visserligen väldigt förtjust i sushi, men jag föredrar att äta det någonstans där det är rent.

För övrigt är jag inte heller helt förtjust i det amerikanska fenomenet att folk går och tränar tidigt på morgonen och sedan går till jobbet, och spenderar resten av dagen där, utan att duscha mellan gymbesöket och arbetsdagen...

2 comments:

chall said...

åh, ni har oduschande personer.... jag har sådana personer som efter eftermiddagsträningen kan gå ut och äta middag med en själv och "intervjuande personer". Eftersom jag a) är medveten om att jag svettas kopiöst vågar jag inte ta risken att lukta svett b)mitt hår är alltid blött av svett så om jag inte duschar blir det... äckligt för andra såväl som mig själv.

Jag undrar om ni har lika många gym som vi har härnere som inte har duschar?! (här ska man ju hem emellan per definition). suck.

Maria Abrahamsson said...

Ja, eftersom vi är så förfärligt liberala här på östkusten har nog de flesta gym duschar, men det är ju givetvis ingen som använder dem - istället duschar man hemma (om man är jag och råkar bo nära både jobbet och gymmet) eller inte alls...