Wednesday, May 30, 2007

Hur sköter man ett lagerträd?

Jag fick ett lagerträd i födelsedagspresent. Och jag har ingen som helst aning om hur man sköter dem. Jag menar, man brukar ju ha torkade lagerblad i mat, men nu antar jag att det inte är meningen att bladen ska torka på busken, och då måste man ju veta hur man ska ta hand om det stackars trädet. Och eftersom jag fick ett lagerträd strax efter att vi startat upp vår lagerbladsblogg så känns det ju väldigt symboliskt viktigt att det här trädet inte bara överlever utan också mår bra. (Oj, det är visst höga krav jag börjat ställa på mig själv när det kommer till krukväxter...inte bara att de ska överleva, de ska må bra också. Och ja, jag erkänner - jag har tänkt på att köpa jord och plantera om dem. Om jag blivit sinnesförvirrad? Ja troligen. Eller bara vuxen.)

I alla fall, jag behöver tips på hur jag ska ta hand om mitt lagerträd på bästa sätt! Dylika mottages tacksamt.

No comments: